Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Ουαί υμίν…….

ΔΗΜ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ  ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Τώρα που κατακάθισε ο κουρνιαχτός απ’ όσα διαδραματίστηκαν στο θέατρο «Χυτήριο», με αφορμή την παράσταση Corpus Christi, είναι κατάλληλη στιγμή να
 κάνουμε μια νηφάλια αποτίμηση, αξιοποιώντας ένα πολύτιμο εργαλείο που μας κληροδότησε η αρχαία ελληνική σκέψη.   Τον ορθό λόγο και την Αριστοτελική σύλληψη περί του «είναι» και «φαίνεσθαι» ήτοι περί της ουσίας των πραγμάτων σε αντίστιξη προς την επιφάνεια.   Μια μεγάλη ομάδα φανατικών χριστιανών, έκφραση ενός ιδιότυπου φονταμενταλισμού, συνεπικουρούμενη από βουλευτές και μέλη της «Χρυσής Αυγής», σε απόλυτη ταύτιση μεταξύ τους, έσπευσαν να υπερασπιστούν την αληθινή πίστη και το Χριστό για την «προσβολή» που υπέστησαν, από ένα καλλιτεχνικό γεγονός, που ουδεμία σχέση έχει με τη μορφή του Ιησού Χριστού στην ιστορική του διάσταση. Άλλωστε, εδώ και χιλιάδες χρόνια, η σχέση του ανθρώπου με το Θεό, σε όλες τις εποχές και σ’ όλες τις θρησκείες απετέλεσε βασική έμπνευση και έδωσε άπειρες αφορμές καλλιτεχνικής δημιουργίας σε όλες τις τέχνες (αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική, θέατρο, μουσική, πεζογραφία, ποίηση κτλ). Εάν ίσχυε ο κανόνας των ως άνω χριστιανοκάπηλων, χιλιάδες αριστουργήματα ή δεν θα είχαν δημιουργηθεί ή θα είχαν καταστραφεί (όχι πως δεν συνέβη κι αυτό). Φαντασθείτε αυτούς τους σεμνότυφους χριστιανο-πατέρες, μπροστά στο γυμνό κάλλος των αρχαίων ελληνικών αγαλμάτων.     Δυστυχώς, μια από τις μεγαλύτερες αντιφάσεις της ανθρώπινης ύπαρξης, σε όλα σχεδόν τα πεδία, τα επίπεδα σχέσεων ακόμα και των συναισθημάτων είναι η διάσταση λόγων και έργων. Το είναι και το φαίνεσθαι που προαναφέρουμε. Και πιο λαϊκά η ουσία και ο τύπος, το περιεχόμενο και το περιτύλιγμα. Ο Χριστός θα μίλαγε για «γραμματείς και φαρισαίους υποκριτές». Νάτος και ο ορθός λόγος που είπαμε. Μας βοηθάει να ρίξουμε τις μάσκες, να ξεχωρίσουμε την ήρα από το στάρι, όσους εμπορεύονται την πίστη από τους αληθινούς χριστιανούς. Τι σχέση έχει η θρησκεία της αγάπης, της πραότητας και της καλοσύνης, με τη μισαλλοδοξία, το μίσος, το φανατισμό, τη βία, τη χυδαιότητα αλλά και τις απίστευτες αισχρολογίες που εκτόξευσε εις επήκοον των παρευρισκομένων και χιλιάδων τηλεθεατών βουλευτής της «Χρυσής Αυγής»;         Τι είναι αλήθεια όποιος υπερασπίζεται τον αδύναμο, το φτωχό, τον ξένο, τον εξαθλιωμένο μετανάστη; Είναι χριστιανός ή όχι; Μας αρκεί η απάντηση του Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης Παύλου: «Για μένα ο μετανάστης δεν παύει να είναι εικόνα του Θεού. Όχι παιδί ενός κατώτερου Θεού». Αυτή η άποψη δεν είναι ούτε δική μου ούτε της ιεραρχίας, είναι της εκκλησίας. Ο άνθρωπος «είναι εικόνα του θεού αξίζει το σεβασμό και την τιμή μας, όποιος κι αν είναι».         Όχι σαν κάποιο άλλο Μητροπολίτη, που παρεούλα με τους «ευσεβείς χριστιανούς» της «Χρυσής Αυγής», προσέφυγε στη δικαιοσύνη το κατέβασμα του θεατρικού έργου.     ΚΟΥΪΖ: Αν 2012 χρόνια μετά επαναλάμβανε, σε μια υποθετική επιστροφή του, ο Χριστός τα περί ισότητας, κοινοκτημοσύνης, αλληλεγγύης, αγάπης, ή ότι δεν υπάρχει Έλληνας ή ξένος, άσπρος ή μαύρος, άνδρας ή γυναίκα, ποιοι νομίζετε θα ήταν οι σύγχρονοι σταυρωτήδες του;
«Οαί υμίν….»
ΔΗΜ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Υ.Γ: Χωρίς πατερναλιστική διάθεση, και με όλο το σεβασμό, νομίζω πως πρέπει να πάρουν θέση οι άνθρωποι της εκκλησίας, κληρικοί και λαϊκοί, και να μην εκχωρήσουν σε αυτόκλητους υπερασπιστές του τύπου «ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ», το εμπόριο ουσιαστικά, και όχι την προστασία της αληθινής και γνήσιας πίστης.              


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva nikolas blogspot

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο